להגיע לכל מקום ולכל זמן

593ba49cbfe35.JPG

שבוע הספר שמח לכולם
מאז שאני זוכרת, אני אוהבת לקרא ספרים. תמיד יש ליד מטתי ערימה של ספרים מכל מיני סוגים. ובנערותי היו לי ספרים מוחבאים מתחת לכרית…כשאני קוראת ספר, אני אוהבת להיות חלק ממנו, לראות דרך עיני הגיבורים את המקומות והמראות שהם רואים, לנסות להריח את הריחות, לחוש את המרקמים, להרגיש את הרוח או רסס הים. הספרים האהובים עלי ביותר הם ספרים שלצד עלילתם, יש סיפור של מקום. יש איזשהו מסע. סיפור שאני יכולה להגיע איתו למחוזות שאולי לא אגיע אליהם לעולם, אלא רק דרך תיאורי המקום בסיפור. 
אני מאלה שאוהבים תיאורי טבע. זה לא משעמם אותי, זה לא מעכב לי את העלילה, זה מביא אותי להיות “שם” באופן הכי ממשי שאפשר. ככה הרגשתי חזק מאוד כשקראתי לראשונה את “אומנות ההקשבה לפעימות הלב”. מיד רציתי לעלות על מטוס לקלאו – בורמה, לראות את שיח הבוגנוויליה על הבית הקולוניאלי מעץ טיק כהה, לחוש את הרחוב המאובק והמיוזע של העיירה, להכנס לבית הקפה הקטן ומלא הזבובים עם השולחנות הדביקים…

ככה קרה לי כשקראתי את “אגם החלומות”
רציתי מיד לעלות על מטוס היישר לאיזור האגמים בצפון ארה”ב, למצוא את הבית עם הויטראז’ של הירח, להסתובב ברחובות השקטים והישנים עם הבתים הגדולים ועיטוריהם המצועצעים, לקפוץ על ערימת עלי שלכת צהובים ואדומים של עצי מייפל גבוהי צמרת, או סתם לשבת על ספסל מול אגם חלומי.

ככה קרה לי כשקראתי את “פולין ארץ ירוקה” של אהרון אפלפלד, המפליא בתיאורי הנוף שלו בכל ספריו. רציתי לראות במו עיניי את פולין הירוקה שהוא מספר עליה, לרכב בעגלה הרתומה לסוס זקן וערימת השחת שעליה, בין עיירות קטנות ומתמוטטות, להריח את ריח האביב הירוק, לראות את הנחלים והנהרות ולהרגיש את הרוח בפנים.

כל ספר מסיע אותי למקום אחר בעולם, למקום אחר בזמן, למצב נפשי אחר שלי, של הכותב. אולי, פעם, גם אני אצליח להביא את ריח המסעות שלי, את אורך השבילים וגובה העצים, את טורקיז הנהרות או את שאון הערים אל הקורא המשוטט יחד איתי במקומות אחרים  
מצרפת רשימה חלקית של ספרים שאיתם “מסעתי” למקומות שהיו ואינם, למקומות קיימים, למקומות שאוכל להגיע אליהם ולכאלה שרק לחלום.

אשמח לקרא על החוויות שלכם מספר או ספרים, איתם הצלחתם להגיע אל מחוזות אחרים.
תהנו מהמסע 🙂

 *** מצטערת שהתמונות נראות ככה, נפלאות הטכנולוגיה…

הספרים הם: “והיום איננו כלה” צ’ינגיס אייטמטוב, “האי של סופיה” ויקטוריה היסלופ, “נוילנד” אשכול נבו, “בת מונטסומה” הנרי ריידר הגרד, “יהלום מן הישימון” סמי מיכאל, “מכתבים מסקאי” ג’סיקה ברוקמל, “פולין ארץ ירוקה” אהרון אפלפלד, “אגם החלומות” קים אדוארדס, “אומנות ההקשבה לפעימות הלב” יאן פיליפ סנדקר

 

nuriyot013net-net

מכאן ומשם, ובעיקר מהלב, הבלוג של: נורית בורגר ינאי

אישה, אמא, מכאן ומשם ומכל מקום מטיילת בדימיון, משוטטת בדרכי הנפש שלי, נושמת את האוויר שלנו וחולמת על צלילות הרים במקום אחר. כותבת למגירה ובעיקר במחשבה.

סיפורים נוספים של נורית בורגר ינאי

שתפו בפייסבוק
שתפו בטוויטר
שתפו במייל

אהבו אותנו בפייסבוק

הרשמו לקבלת הניוזלטר שלנו

הרשמו לרשימת התפוצה שלנו וקבלו אהבת חינם למייל שלכם

  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

מדברים אהבה שוטף

סיפורים חמים

סיפורים מומלצים

ליצירת קשר

ליצירת קשר